vineri, 21 octombrie 2016

Cum am devenit Supereroina Conectica

 

        - Bună, mă numesc Hadasa... și... nu știu cum funcționează computerul meu.
        - (în cor) BUNĂ HADASA!

      Cam astea ar fi fost cuvintele introductive la întrunirea habarniștilor anonimi de acum 10 ani. Bine... acum zece ani, aveam 11 ani fără câteva zile, deci tot 10. Știu că aveam tot dreptul să fiu habarnistă, dar știam și oameni de peste 30 care erau la fel, deci vârsta nu e o scuză.

     Acum 10 ani, aveam calculatorul de un an de zile și nu prea aveam idee la ce e bun. Pentru mine nu reprezenta mai mult decât o cărămidă din aia cu Tetris de pe vremuri, doar ca asta era mai mare și mai scumpă.

Sursa: https://kitzcau.wordpress.com/2014/10/20/am-cumparat-un-tetris-game/


     Pe vremea aia auzisem de internet, doar pentru că cel mai cool copil din școală avea așa ceva, dar habar nu aveam ce înseamnă. Mă gândeam că este doar un joc mai mișto, scump și că trebuia să plătești pe oră ca să te poți juca. Nu îi simțeam necesitatea pe atunci pentru că eram prea ocupată să îmi depășesc recordul la Pinball. Asta explica și de ce tasta „Z” a cedat prima de la tastatură.


Sursa: https://goo.gl/yzMGjp

    Apropo de stricăciuni, aveam o logică fantastică în ceea ce privește modul de funcționare și de reparare a PC-ului. Le-am sintetizat într-o listă:

    1. Trăiam cu convingerea că dacă voi obține un punctaj spectaculos la Pinball, vor ieși bani din CD-Player.
    2. Dacă apăs toate tastele în același timp, se strica PC-ul.
    3. Dacă nu mai merge apăs fiecare tastă pe rând, în ordine, ceva trebuie să se întâmple.
    4. Dacă merge greu, ajută să lovești mouse-ul de birou.
    5. Dacă se blochează, soluția este să închid și să deschid monitorul.
    6. Dacă CD-ul e zgâriat, ajută să lovesc unitatea în locul unde este CD-Player-ul.
   7. Dacă nu mai funcționează nimic, iau o bucată de vată cu spirt, șterg toate amprentele și susțin cu încredere că eu nu am umblat la calculator.

      Timpul a trecut cam la fel de repede cum trece valabilitatea unui Windows proaspăt instalat. Mi-am băgat internet prin clasa a noua, după multe rugăciuni. I-am convins pe ai mei că îmi trebuie pentru școală. În realitate, voiam doar să stau pe Hi5, să mă joc Farmerama și să vorbesc pe Yahoo Messenger pentru că asta era la modă pe vremea aia.

     Odată cu internetul însă, au apărut și bubele. Computerul meu era foarte vechi și Internetul era din ce în ce mai nou. Era ca și când familia Flinstone avea un computer din piatră care funcționa pe bază de păsări-dinozaur, și familia Jetson tocmai le-a instalat cel mai performant program. Cam cât timp credeți că le-ar fi luat păsărelelor să proceseze treaba? Ei bine, cam atât îi lua computerului meu să îmi încarce o pagină. 

Sursa: http://thedogpaddler.com/EmailNewsletters/080613_Friday_Security_HotWater/SecurityFogHotWater.htm

    Îmi amintesc și o povestioară amuzantă. Pentru că PC-ul nu avea hard-ul foarte bogat, lucram mereu pe la programe ca să văd ce mai pot șterge. Văd la un moment dat Ethernet nu știu ce. Ce-o mai fi și asta? Precis nu e important. În secunda doi nu mai aveam conexiune la internet. Sun la RDS, îmi răspunde o tanti. Îi zic că nu îmi merge netu, mă întreabă tot felul, mă plimbă prin tot calculatorul. La un moment dat nu găseam o chestie pe care zicea ea să apăs. Zice cu voce ezitantă: Ăăăăă... cred că nu aveți instalată placa de rețea?
   - Aha... și eu ce să îi fac?
   - Păi... să o instalați.
   - Aaaaaa... ok... seară faină!
   Îmi dădusem seama că dezinstalasem placa de rețea. Curioși cum am rezolvat problema? Reinstalând Windows-ul la 12 noaptea. Știți ce mișto este să reinstalezi Windows-ul la miezul nopții? Mai pune și un tată nervos pe fundal care spune întruna: „Da ce treabă ai avut tu să umbli acolo.?Gata, s-o gătat cu binele. De mâine mut calculatorul și nu mai umbli deloc pe el. No, amu stai și repară dacă ți-o trebuit să faci pe experta.” Recomand la oricine. Așa senzații tari mai rar.  

      În timp, ne-am luat și noi o tabletă, un telefon din ăla șmecher „cu degetu”. S-a impus astfel necesitatea achiziționării unui router wireless. Știți care e cea mai grea parte în alegerea unui router? Nu configurarea, nici întreținerea, nici să te prinzi unde să îl pui, ci să îți dai seama de care îți trebuie. E ca și atunci când vrei să îți iei un ruj. Dar de care să îți iei, roșu sau roz, cu subton cald sau rece? Cam așa este și cu routerul. Să îți iei Tenda sau TP-link? Alb sau negru? Cu antenă sau fără? Cu două sau trei antene? Ei cam în vremea aceasta am devenit eu supereroina Conectica. Am reușit să aleg un router la preț mediu care e numai bun pentru casa mea, negru, cu două antenuțe. Nu avea rost să iau unul foarte scump, având în vedere că îl folosesc doar eu. De atunci până azi, Conectica a trecut prin mai multe aventuri.

Sursa originala: https://goo.gl/HaFzG

      Conectica vs Le Router


    - O nu! A picat netul ce-o să ne facem?!
    - Nici o grijă! Conectica e în acțiune! Ce s-a întâmplat?
    - Nu mai merge. Și i-am dat și refresh de câteva ori, tot nu merge.
    - Lasă-mă să mă uit!
    - Mai poate fi ceva făcut? Mai există speranță?
    - Nu te teme. Doar că e mai grav decât am crezut. Va trebui să.... RECONECTĂM.
    - O nu! Nu reconectarea.
    - Faceți loc! Inițiez faza de deconectare. 1,2,3 clear!
    - Vai de mine. Văd un X roșu. 
    - E bine. Inițiez faza de reconectare. 1,2...
    - Mi-e frică!
    - 3... clear! Spune-mi ce vezi?
    -  Merge. Avem semnal. Mulțumesc Conectica!
    - Nu e nevoie. Doar îmi făceam datoria. Rămâneți conectați!

      Conectica vs Cabluri HDMI

   
    - O nu! Nu ajunge cablul VGA la televizor. Ce-o să mă fac?!
    - Nicio grijă! Conectica e pe fir! Ce s-a întâmplat?
   -  Vreau să îmi conectez calculatorul la televizor, dar cablul VGA este prea scurt, și nu pot găsi unul suficient de lung. 
   - Nici o grijă! Din fericire pentru tine suntem în anul 2016. Uită de cablul VGA și Jack! Acum avem cabluri HDMI.
    -  Cabluri HDMI? 
    -  Da! Cablu Harnic, Dinamic, Modern și Indestructibil.
    -  Ok....
    - Îți fac eu rost. Câți metrii îți trebuie?
    - Vreo 10.
    - Perfect. I-a poftim!
    - Wow! Nu îmi vine să cred, merge! Cum aș putea să te răsplătesc?
    - 49 de lei. Și supereroii trebuie să trăiască din ceva. Rămâneți conectați!

    Astea sunt doar două din nenumăratele aventuri trăite de când am devenit Supereroina Conectica. În urmă cu zece ani habar nu aveam ce e ăla internet, acum sunt expertă în rețelistică și conectică. Tot zece ani împlinește și magazinul online Conectica.ro, sursa de energie a supereroinei. Ăsta e și motivul pentru care se va bucura la maxim de Săptămânile Rețelisticii între 15 și 30 octombrie, unde se va putea încărca din plin cu reduceri și promoții. 



     În comentarii aștept răspunsul la următoarea întrebare: Voi ce știați despre internet acum 10 ani? Și nu uitați: rămâneți conectați!

   Articol conectat la rețeaua SuperBlog - Proba 7. 



   

20 de comentarii:

  1. Acum 10 ani aveam sa cumpar primul meu calculator personal si mi-am luat si internet. A fost o adevarata aventura si pt mine atunci

    RăspundețiȘtergere
  2. Inceputul m-a amuzat teribil :) Deja imi imaginam scena cu tine in mijloc si restul lumii in cerc in jurul tau :) Foarte bine punctat articolul. Cat despre intrebarea ta... nu stiam mare lucru. Tin minte ca de abia ma descurcam sa vorbesc pe yahoo messenger si in zona unde lucram ( la 2000 m altitudine) nu aveam semnal deloc. De calculator nu mai zic... un melc din era dinozaurilor, nu alta. Faceam doua feluri de mancare pana se incarca.

    RăspundețiȘtergere
  3. Super articol, cata imaginatie! nu as fi putut scrie ceva atat de amuzant!

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum 10 ani...eram novice, ca si tine! Mi-a placut sa ma bag cam peste tot, asa am si invatat, de fapt! Am la activ 3 pc arse, toate in primii mei ani de ucenicie in ale informaticii. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. BUNA HADASA! bine ai venit in club :))) de cand te astept ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Acum 10 ani țin minte că mă uitam la filme prin rețeaua dintre calculatoare blocurilor. Nu aveam internet, era doar o rețea intre vecini, ne luam jocuri unul din calculatorul altuia și filmele la fel. Ah da, și să trăiască hi5 că el ne ocupa tot timpul. :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Acum 10 ani era tot mai voga, imi scriam lucrarea de licenta pe noul calculator primit cadou cand am trecut de la taxa la buget :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Ha, ha..simpatica comparatia cu Flinstone. Sa stii ca acum vreo doi ani am patit si eu ca si tine. Laptopul meu nu mai facea fata noilor cerinte. Era batran saracul si abia se misca. Am fost nevoita sa imi iau altul desi imi e drag de el asa batran cum era...

    RăspundețiȘtergere
  9. Stiam destul de multe :D Asta inseamna ca-s prea batrana decat vreau sa recunosc :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Mi-ai adus aminte de copilarie. Am stransceva banuti si am cumparat un joc tetris si ma jucam pe ascuns. Doamne ce misto era... Iar azi nu ma mai joc, dar nici fara calculator sau net nu pot sta.

    RăspundețiȘtergere
  11. Acum 10 ani aveam vreo 45. Cam habarnista sunt si acum dar atunci ..... facea fi-meu misto de mine in stil mare. El era initiatorul meu in ale internetului

    RăspundețiȘtergere
  12. Acum 10 ani eram invidioasa pe cei din biroul alaturat, ei aveau acces la internet si noi nu, asa ca era cel mai vizitat birou. Ma mir si acum ca nu au pus pe usa program cu publicul:)).

    RăspundețiȘtergere
  13. Heheeeee mi-ai amintit de peripetiile de acum....ani buni cand ne-am luat primul calculator, imprimanta si toate cele, era totul nou pentru noi.

    RăspundețiȘtergere
  14. Mi s-a facut dor de tetris si de Familia Flinstone! Yabadabadooo!

    RăspundețiȘtergere
  15. :)))) cam asa eram si eu la inceput, cand am luat calculatorul :)))

    RăspundețiȘtergere
  16. La începuturile mele Si eu eram tare amuzanta. Imi amintesc si acum Internetul prin dual up de la Romtelecom. Știu ca plăteam o grămada de bani si pierdeam mult timp pe internet făcând nimicuri

    RăspundețiȘtergere
  17. cum 10 ani eram deja marisoara, stiam cu ce se mananca netul :D

    RăspundețiȘtergere
  18. Vaai mi ai adus aminte de cat de mult imi placea sa ma joc pinball :)))

    RăspundețiȘtergere