duminică, 15 ianuarie 2017

Cu soarele în perete - Panouri radiante cu infraroșu



   
     Dacă nu ați văzut deja la știri vă spun eu, e iarnă și e iarnă bine. Asta înseamnă că a început războiul vechi de secole dintre ger și căldură. Singura problemă este că acest război se dă în buzunarul tău, iar lupta este aprigă. Iarna asta a fost surprinzătoare din toate punctele de vedere și mi-a cam speriat sobele de teracotă cu care încerc să îmi încălzesc încăperile. Așa că am decis să caut alternative mai ieftine și mai eficiente pentru încălzire. Când am dat peste panouri radiante cu infraroșu, am știut că am găsit ceea ce căutam.



   Panouri radiante cu infraroșu - Cine nu are soare să își cumpere


     Cred că ești de acord cu mine că nimic nu încălzește mai bine pe lumea asta decât Soarele. Și își face treaba minunat în timpul verii. Problema e că iarna își cam ia concediu și noi rămânem fără razele lui calde. Așa că am tot căutat înlocuitori. Ne încălzim fie cu lemne, fie cu gaz, dar acestea nu pot fi la fel de eficiente ca soarele. O să spui că e o absurditate să mă aștept să existe ceva care să fie la fel de bun ca Soarele. Ei bine, o să spun că nu e o absurditate și că exista așa ceva, ba chiar e foarte la îndemână.

   Spun asta pentru că panourile radiante cu infraroșu funcționează după același principiu de încălzire al Soarelui. Practic aceste sisteme care seamănă cu niște tablouri emit radiații care nu încălzesc aerul ci obiectele care se afla în raza lor de acțiune. Aerul este încălzit indirect de către obiecte. Astfel căldura este distribuită uniform și pierderile de căldură sunt reduse la minim.




      

      Avantajele panourilor radiante cu infraroșu

  • Consum - Soarele e cel mai ieftin musafir


    Oamenii se tem când aud de radiații deoarece confundă radiațiile infraroșii cu microundele sau radiațiile ultraviolete. Adevărul este că singurele lucruri  pe care le „radiază”(elimină) sunt nervii, frustrările și cheltuielile prea mari. Când m-am interesat să aflu cam cât ar costa achiziționarea lor, am aflat că sunt mult mai ieftine decât o centrală termică. Practic, dacă achiziționarea și instalarea unei centrale ar costa undeva la 5000 de lei, achiziționarea panourilor, care să acopere aceeași suprafață, ar costa doar 3000 de lei. Cât despre consum, acesta este la egalitate cu încălzirea printr-o centrală cu gaz. În plus, durata de viață este mult mai mare ajungând la 20-25 de ani și având o garanție de 5-10 ani.



  •      Sănătate - Cu farmacia pe perete


   


     Contrar așteptărilor, radiațiile infraroșii sunt foarte benefice pentru sănătate. De fapt, panourile radiante cu infraroșu sunt folosite cu succes în spitalele din Germania. Când am citit despre efectele acestui sistem de încălzire asupra sănătății m-am simțit ca și când aș urmării un material teleshopping. Nu știu dacă țineți minte dar era pe vremuri un nene italian ce încerca să ne vândă un inel și urmau încă vreo 6 CADO! Fix asta mi s-a părut că se întâmplă când am descoperit efectele benefice ale acestor panouri. Ceva gen:

    „Cumpărați acum panourile solare și puteți primii un somn odihnitor CADO!!! Dar asta nu e tot, primiți și o piele frumoasa, o vedere îmbunătățită, un stimulent pentru creativitatea celor mici, și o stare psihică îmbunătățită. Toate acestea CADO!!!”

    Partea bună este că aceste panouri nu te mint așa cum se întâmplă mereu cu produsele prezentate la teleshopping. Efectele benefice asupra sănătății sunt recunoscute la nivel științific și sunt studiate în continuare în instituții pertinente. Beneficiile pe care le-am inclus în poza de mai sus sunt doar o mică parte din ce pot oferii radiațiile infraroșii. În lista de mai jos o să îți mai prezint câteva:

   - distruge virușii de hepatită
   - tratează hemoroizii
   - ajută la reducerea greutății corporale
   - ajuta la tratarea distrofiei
   - contribuie la îmbunătățirea aspectului pielii
   - stimulează circulația sanguina în special la copii și la persoane în vârstă
   - efecte benefice asupra stării psihice
   - reduce celulita
   - recomandate în tratarea astmului
   - luptă împotriva afecțiunilor reumatice
   - combate artrita
   - asigură energia vitală pentru organism
   - relaxează și calmează mușchii
   - ameliorează simptomele menopauzei
   - previn cancerul
   - încetinesc procesul de îmbătrânire
   - scad riscul apariției alergiilor
 
     Și sunt destul de sigură că acestea nu sunt toate. Așadar nu îți cumperi doar un sistem de încălzire, ci și un „doctor” foarte iscusit.



  •      Montaj și siguranță - Cum prinzi Soarele în șurub
       Un alt avantaj, foarte important din punctul meu de vedere, este faptul că se instalează foarte ușor. Ai nevoie de o bormașină, câteva șuruburi și o persoană îndemânatică. Atât. Nu trebuie să golești casa, nici să chemi echipa de muncitori, nici să spargi pereții și nu faci nici mizerie. 

     Îmi place și că sunt silențioase și arată bine în încăpere. Sunt o alegere perfectă dacă vrei ceva are să nu ocupe mult spațiu. Practic nu sunt mai groase decât un tablou normal. Sunt o alegere înțeleaptă și în privința timpului. În 5-10 minute ajung la temperatura maximă, deci încăperea se încălzește mai ușor. 



    Siguranța este mereu un factor pe care trebuie să îl iei în considerare atunci când îți instalezi ceva în locuință. Panourile radiante cu infraroșu m-au surprins plăcut și din acest punct de vedere. Nu prezintă riscuri de incendiu sau arsuri și nu te poți intoxica de la ele. Și nu, nu faci insolație ;)

    Și ca să încheiem frumos, aceste panouri nu antrenează particulele de praf așa cum o fac caloriferele sau soba, așa că riscul de a dezvolta alergii este minim. 

   Cred că se vede că sunt entuziasmată. Adevărul e că mi se pare ceva inovativ și o investiție de viitor care vine la pachet cu multe avantaje. Dacă ești interesat de prețul acestor panouri radiante cu infraroșu sau vrei să afli mai multe detalii, poți accesa acest site. Cu siguranță vei găsi ceea ce cauți. 

   Cam atât pentru azi. La mine soarele a apus de mult, dar în curând va răsări în casă și va aduce cu el și multă căldură. Ia poftim! Îți dau și ție puțin din ea. Spune-mi în comentarii dacă a ajuns la tine, precum și ce părere ai despre acest sistem de încălzire. Ne vedem în comentarii! 



 





















 

19 comentarii:

  1. A ajuns si la mine soarele cu siguranta, multumim pentru informatii, mi-ar placea sa am in casa asa ceva :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am mai citit despre panourile radiante, dar nu am găsit nicăieri o estimare asupra prețului. Din ceea ce spui tu, pare o achiziție bună și te-ar ajuta și să economisești pe termen lung.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dovada ca soarele este iubit mereu si in orice loc :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Tind sa cred ca aceste panouri sunt o investitie buna pe termen lung.

    RăspundețiȘtergere
  5. as vrea sa stiu parerea cuiva care chiar are asa ceva, frigul asta si-a cam pus amprenta pe centrala si pe viitor chiar m-ar tenta si alte variante de incalzire

    RăspundețiȘtergere
  6. ne-am interesat si noi cand am facut casa, sotul e de meserie, dar dezavantajele au fost mai multe decat avantajele. deocamdata am ales varianta cea mai sigura pentru tara noastra - centrala pe gaz.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am o prietena care locuieste la casa si are astfel de panouri, sunt nemaipomenite. La mine, care locuiesc la bloc cred ca ar fi mult mai eficiente

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca aceste panouri consuma destul de multa energie electrica.

    RăspundețiȘtergere
  9. Par extrem de utile aceste panouri, nu stiam de existenta lor poate pentru ca stau la bloc si am incalzirea centralizata. Sper sa cumpar o casa si atunci o sa cumpar si eu.

    RăspundețiȘtergere
  10. E o investitie buna, iar acest panou arata elegant .Sotul meu ma tot bate la cap sa ne luam si noi

    RăspundețiȘtergere
  11. As vrea si eu unul, dar oare ajunge caldura si la picioare?

    RăspundețiȘtergere
  12. Si eu am in plan sa-mi pun un astfel de panou in baie pentru ca acolo nu am sursa de incalzire si folosesc un radiator care consuma foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ne-am gandit si noi la un panou daca o sa mai avem probleme cu caldura.

    RăspundețiȘtergere
  14. Corpul uman radiaza căldura sub forma de radiatii infrarosu, dar tu ai reusit sa radiezi si prin scris.

    RăspundețiȘtergere
  15. Mi-ar placea sa am asa ceva in casa din motiv pur estetic, dar vad ca au si o gramada de beneficii. Adica nu-s numai frumoase, dar fac si treaba buna.

    RăspundețiȘtergere
  16. chiar am admirat la cineva, avea pe tavan si nu-mi dadeam seama de unde vine caldura!

    RăspundețiȘtergere
  17. Mi-ar placea sa am asa ceva in casa sunt foarte eficiente

    RăspundețiȘtergere
  18. Interesant si panou radiant cu infraroșu e cel mai bun pentru o casa sau vila.

    RăspundețiȘtergere
  19. Pana a acum nu am dat o importanta prea mare acestor panouri. Am citit mult in ultimul timp si tare interesante mi se par

    RăspundețiȘtergere