joi, 8 octombrie 2015

Ileana Cosânzeana şi farmecele-n păr



      Ileana Cosânzeana, eroina basmului românesc, idealul de frumuseţe, vestită pentru părul ei de aur, lung, puternic şi... fermecat. 

      Cosânzeana avea părul fermecat de la naştere. Trei iele sau ursitoare i-au fermecat părul şi i-au oferit fiecare câte-o putere aparte. Astfel cu cele trei cosiţe ale ei, Ileana Cosânzeana putea să oprească timpul, să îl dilate sau să transforme o cosiţă într-o armă puternică, cel mai adesea o cobră cu venin. De aşa păr şi eu m-aş fi îndrăgostit aşa că nu-l judec pe Făt-Frumos. 

      Toate bune şi frumoase, dar cred că, dacă Ileana Cosânzeana ar trăi în zilele noastre, ar ajunge să sufere de depresie cu fiecare fir de păr rupt, căzut, ars, etc. Mi-o şi imaginez într-un colţ adunându-şi fir cu fir părul... nu tocmai de aur. De ce spun asta? Ei bine, eroina basmului românesc trăia într-un univers ideal fără încălzire globală, poluare, ger, chimicale, fixativ, placă, ploaie acidă, etc. În prezent, părul ei ar fi complet lipsit de orice putere. Cosiţa ei ce se trasformă în cobră, nu s-ar mai transforma decât într-o coadă foarte despicată la vârfuri. Părul ei de aur nu ar mai străluci nici la soare.  Acum chiar ar avea nevoie de nişte farmece. 


       Dar nu e singura. Mereu mi-am dorit să am părul Cosânzenei. Asta pentru că, părinţii mei s-au decis pe când aveam eu trei anişori să mă traumatizeze cu o chelie ca la carte. Au urmat apoi tunsori băieţeşti (de ce să fii Ileana Cosânzeana când poţi să fii Făt-Frumos sau Căpcăunul, după caz), şi nemuritoarea tunsoare castron. Frustrarea din mine a făcut ca umbra să fie aliatul meu. Îmi amintesc că obişnuiam să îmi pun o bluză în cap astfel încât să pară că am păr foarte lung. Apoi îmi priveam umbra cu o încântare de nedescris pentru că în ea vedeam o adevărată Cosânzeana. Totul a durat până la 14 ani când a venit şi rândul meu să îmi cresc părul. Câteva încercări eşuate, până în ultimii doi ani minunaţi ai existenţei mele când capul meu a fost împodobit cu un păr lung mult visat. Era lung, dar nu şi sănătos. Se rupea, cădea, vârfuri despicate... o nebunie. Aşa că a trebuit să trec la măsuri disperate. Adică l-am tuns. Farmece? Da, te rog!

         Cu siguranţă mi-aş fi putut îngriji mult mai bine părul. Aş fi putut folosi nişte farmece de pildă. O fi Ileana Cosânzeana din basme, dar asta nu înseamnă că doar acolo există farmece. Le avem şi noi pe ale noastre. De exemplu masca regenerantă    de la Gerovital. 

        Mi-ar fi fost de mare folos deoarece i-ar fi redat părului meu puterea, stălucirea şi elasticitatea întrucât e îmbunătăţită cu vitamina E, vitamina A, Pro-vtamina B5, Keratină şi Aminoacizi esenţiali.  Dar timpul nu-i pierdut, doar părul. Am timp acum să am mai multă grijă de părul meu şi chiar folosesc cu succes masca regenerantă din gama Gerovital Tratament Expert pentru a avea un păr plin de farmec. 

        Ştiu că şi voi visaţi la părul Cosânzenei aşa că  doctorul personal al părului tau – Farmec, are multe produse românești de calitate, pentru a te ajuta să ai un păr de eroină de basm, indiferent de problemele cu care se confruntă părul tău nărăvaş. Are chiar şi bonusuri, pe lângă farmece. 





       Mai mult, dacă şi voi sunteţi un simbol al cunoaşterii la fel ca şi eroina noastră, puteţi să intraţi pe pagina de Facebook a celor de la Farmec şi să aflaţi ce au spus alte Cosânzene despre farmecele noi de la Gerovital. 

    Articol scris pentru proba a doua din competiţia SuperBlog 2015. 

2 comentarii:

  1. Asa este chiar si eu visez de mica la un par lung,sanatos dar inca nu mi am indeplinit visul.(andutu alex fb) pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar ma intrebam ce sa incerc pentru parul meu, destul de lung. O sa incerc cu mare, mare drag aceste produse. Pupici :*!

    RăspundețiȘtergere