luni, 3 octombrie 2016

Dress Code Black Tie - Cum îl abordăm corect?



     Ai avut o zi lungă sau tocmai te-ai trezit. Oricum ar fi, meriți să te relaxezi, așa că apasă play.



    Bună, sunt Iulia Albu.... ăăăăă asta... Hadasa și bine v-am regăsit la o nouă ediție din Verdict „Vai ce nealcoș„ sau ”Tulai Doamne!” doar pe Hadasa Scrie. Astăzi vorbim despre ținuta potrivită pentru un eveniment cu dress code Back Tie.

    Știu la ce te gândești. În sfârșit ai primit și tu o invitație la un eveniment care nu presupune prăjitul de mici în pădure, nici să faci pe broasca în ceva ștrand infect. Ai primit o invitație oficială, o vezi, o pipăi, miroase sofisticat. Ce ai făcut să meriți o asemenea onoare? Împletite cu design-ul elegant, cuvintele curg lin și armonios, până ce apare bolovanul: vă rugăm să abordați o ținută BLACK TIE. Știu exact ce simți, ești debusolat, confuz, care este sensul vieții? Stai liniștit, sunt aici să te ajut.

   Ce este dress code-ul Black Tie?


    În funcție de evenimentul la care participi, se pot aborda diferite grade de formalitate. Dacă la iarbă verde abordezi un stil foarte lejer (aproape de pijamale), la o nuntă trebuie să abordezi ceva mult mai formal. Dress code-ul este cel care determină cât de formal trebuie să te îmbraci. Cel mai înalt grad de formalitate este White Tie (adică papion alb), și îl abordezi doar dacă mergi la ceva prințesă la nuntă. Black Tie este următorul grad de formalitate, și imediat după este stilul formal, apoi office, etc.


    Cum să abordezi o ținută Black Tie - Bărbați


    Deși ți-e mult mai simplu decât în cazul femeilor, pentru că ai mai puține opțiuni, poți greși foarte ușor pentru că în cazul bărbaților codul este destul de riguros. Elementele pe care trebuie să le incluzi neapărat sunt papionul sau cravata neagră, cămașa albă cu manșete și butoni eleganți, costum cu haină elegantă negru sau bleumarin. În rest, asigură-te că hainele sunt curate, călcate, că îți sunt bune și că nodul de la cravată este executat corect.
 
    În funcție de ora și scopul evenimentului mai poți face anumite variațiuni, de exemplu să alegi altă culoare la cămașă, niște butoni amuzanți, sau o batistă la piept într-o culoare puternică. Acum că știi despre ce este vorba și te-ai mai liniștit ce ai zice să verificăm dacă ai înțeles bine? Analizează imaginile de mai jos, apoi apasă pe ele pentru a afla care este ținuta potrivită.



     Cum să abordezi o ținută Black Tie - Femei


    Dificultatea alegerii unei ținute de acest gen la femei, constă în faptul că nu are constrângeri foarte riguroase, astfel se poate greși foarte ușor. Nu există o etichetă care să stabilească anumite culori sau forme ale rochiei. În funcție de cât de bine este executată, alegerea acesta poate fi un avantaj sau un dezavantaj. 

   Cele mai importante reguli de care trebuie să țineți cont au legătură cu lungimea rochiei. Rochia elegantă trebuie să fie preferabil lungă, dar dacă vreți să optați pentru o rochie scurtă aveți grijă ca rochia să nu treacă de genunchi. Decolteul nu trebuie să fie prea adânc pentru a nu cădea din elegant în vulgaritate. Materialele trebuie să fie, sau să arate prețios, în acest caz puteți alege o ținută formată chiar din două piese, dar atenție nu purtați pantaloni, în special dacă vă prezentați cu un partener. Bijuteriile trebuie să fie minimale, iar plicul trebuie să aibă aceeași culoare ca a ținutei. Puteți oscila între pantofi și sandale. Alegeți sandale dacă rochia este mai fluidă sau cu multe decupaje, sau pantofi  cu toc dacă ținuta este mai acoperită. 

  Dacă te-am băgat în ceață, mergi fă-ți o porție de popcorn și pune-te să te uiți la cum se îmbrăcau gagicile lui Bond pe la petrecerile alea dubioase. Cam așa trebuie să te prezinți și tu.

  Poți recunoaște care este ținuta potrivită de mai jos? Apasă și vezi dacă ai avut dreptate. 



    Da de ce trebuie să îți bați capul în halul ăsta? Ce nu poți să mergi pur și simplu îmbrăcat cum te taie capul? Ba da, poți. Doar că în acest caz vei putea da mâna cu fumătorii. Știi tu că ei fumează afară, păi cam pe acolo vei sta și tu. Așa că mai bine mi-ai urma sfaturile. 

   Dacă ai citit acest articol construit într-un mod atât de academic, și ai ajuns până în acest punct, dar nu te-a invitat nimeni nicăieri, păi... mersi! Îți propun un experiment. Ce ar fi să te îmbraci așa și să te plasezi în fața unui restaurant unde se desfășoară un eveniment. Poate, poate vei fi invitat. Iar dacă nu, asta e, poți să dai vina pe mine, nu o să recunosc nimic oricum. 

   Acesta a fost verdict ”Vai ce nealcoș!” sau ”Tulai Doamne!”. La final vă parfumez cu ceva simandicos și pretențios ca să meargă cu ținuta și să știe lumea că ați fost pe la mine. Aștept să ne vedem în comentarii. Sunt curioasă: ați primit vreodată o invitație care să conțină un dresscode? 

  Super-articol scris pentru prima super-probă din Superblog.  
     
  * sursa foto: answear.ro

17 comentarii:

  1. inca n-am primit o invitatie de genul si sper sa nu-i vina cuiva vreo idee :)) nu-mi place sa ma conformez!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu as alege o rochie neagra de dantela si un colier de perle pentru o tinuta black tie.

    RăspundețiȘtergere
  3. imi place sa ma imbrac in negru si chiar am rochite..deci pentru mine nu va fi o problema

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am fost niciodata la un eveniment de genul, insa nu este timpul pierdut:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu, n-am primit invitatie cu dress-code black tie si nici de alte culori. Desi nu ies din casa imbracata ca o capra de anul nou daca merg la un eveniment :) maxim 3 culori musai asortate intre ele, doua in armonie si una opusa culorii principale dar care sa se gaseasca doar ca pata de culoare, eye-catcher (esarfa sau oja sau poseta, nimic mai mult), bijuterii numai din aur, si astea maxim 2 (inel + lantisor la gat), tocuri cat imi permite sciatica, machiaj cu accent ori pe buze ori pe pleoape nu ambele deodata, parfum discret. Aia cu "nu pantalonilor" nu-mi convine ca eu de 10 ani n-am mai pus fusta pe mine... sunt comoda, deh! lenea ... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stii cum e Oana, nu eu fac regulile. Dar imi place ca esti mereu pregatita. Pupici!

      Ștergere
  6. Chiar ca nu stiam ce inseamna Black Tie, mersi :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Pana acum am fost la petrecerile de la firma care au necesitat dresscode

    RăspundețiȘtergere
  8. Primesc destul de des invitații ce impun un dresscode, e plăcut să vezi cum se chinuie fiecare să vină bine îmbrăcat :)
    Din punctul meu de vedere clasicul nu moare niciodată și orice femeie trebuie să aibă cel puțin o rochie neagră în dulap.
    Mult succes la SuperBlog!

    RăspundețiȘtergere
  9. WOW! Cel mai important detaliu de pe invitatie: dress code-ul! Dar totodata cel mai riguros, elegant si rar folosit cod vestimentar. ;) Succes in competitie!

    RăspundețiȘtergere
  10. Am fost la cateva astfel de evenimente si pot spune ca eleganta se simte intr-un anume fel.Frumos articol!

    RăspundețiȘtergere
  11. Fara sa stiu si fara a fi tinute impuse, inca de la banchetul clasei a XII a, se pare ca mereu am fost in trend, fiidca preferata mea mea la astfel de evenimente a fost rochia neagra. Desigur, ca nu e obligatorie rochia musai neagra ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineînțeles. Tine mai mult de croiala si lungimea fustei asa cum am mentionat in articol.

      Ștergere