Când eram mică era la MTV o emisiune mișto pe care o urmăream cu sufletul la gură. Pimp My Ride îi zicea și eram mereu uimită de cât de mult puteau modifica ăia o mașină ca să arate mișto. Nu doar că arăta mișto dar avea și niște funcționalități fantastice. Muream de ciudă unde vedeam că le pune la ăia în mașină ecrane unde se pot uita la filme, și eu nici nu aveam mașină. De fapt, nu prea aveam nici ecrane, doar o cutie care voia să fie televizor și se chinuia puternic să prindă semnalul.
Pe atunci faptul de a avea în mașină sisteme de navigare cu touchscreen, de pe care să poți să intri pe internet sau să te uiți la un film părea un scenariu îndrăzneț dintr-un film SF. Era lucrul acela la care visai fiind convins că nu vei trăi să îl vezi. Astăzi însă, astfel de sisteme de navigare auto au devenit ceva firesc, deosebit de practice și, cred eu, în curând vor deveni ceva necesar. Nu spun asta doar pentru că sunt un motiv întemeiat pentru care să te dai mare cu mașina ta, dar prezintă multe funcționalități care fac experiența condusului în mașină mult mai plăcută.
Folosesc o navigație auto Edotec EDT 1049 Android care rulează o platformă S150 Full Android, pe un Audi A3 de care mă servesc zilnic. Nu sunt un șofer nici răbdător, nici sigur pe el. Unde mai pui că sunt și începătoare. În aceste condiții sistemul de navigație dedicat a fost o necesitate pentru mine. M-a salvat cel puțin din trei puncte de vedere despre care o să vă povestesc în continuare.
Mașina mea și a altora
Indiferent că ești șofer începător sau nu, parcarea laterală sau ieșirea din parcare cu spatele nu este o bucurie pentru nimeni. Vreau să văd și eu șoferul ăla care zice: „Yes! Parcare laterală, ce dor mi-a fost de ea!”. Ca să ne înțelegem, când faci școala de șoferi instructorul îți explică frumos o poezie matematică. Depășim cu 2m locul în care vrem să parcăm, dăm în spate, când apare colțul mașinii în geam rotim roțile, când între mașină și axul drumului se formează un unghi de 45 de grade se îndreaptă roțile, bla, bla, bla. Nu mi-a plăcut niciodată matematica și în trafic am cu atât mai puțin timp să mă gândesc la ea. Nu exagerez eu aș fi în stare să îmi iau raportorul și să măsor unghiul de 45 de grade, ca să mă asigur că mă încadrez și nu îi bușesc mașina la ăla din spatele meu.
Din fericire pentru mine nu mai trebuie să îmi bat capul atâta. Mi-am instalat cameră de marșarier care este rai pe pământ. Jucăria asta este un fel de al treilea ochi al soacrei lui Ion Creangă, doar că asta nu le sperie pe nurori. Mult mai eficient decât taicăt-o care îți spune mereu că trebuie să simți mașina, acest sistem îți permite să vezi ce se întâmplă în spatele mașinii când bagi în marșarier.
Pe sistemul meu de navigație, imaginile din spatele mașinii apar pe ecran imediat ce dau în marșarier. Pot vedea imaginea în 360 sau 140 de grade, pot să văd top down, sau pot să le alternez. Eu prefer varianta cu 360 de grade. Segmentele care se văd pe ecran reprezintă distanțe față de un obstacol. Verde pentru un obstacol aflat la 150m, galben pentru 70m și roșu pentru 30m. Practic nu mai trebuie să calculez eu, trebuie doar să mă uit la culori la fel cum aș admira o pictură într-un muzeu. Ca să nu mai spun cât de utilă este această cameră noaptea. Datorită acestei minuni, nefericitul lângă care o să parchez o să își poată găsi mașina intactă.
Timpul și combustibilul
Cred că am mai enumerat niște defecte mai sus, am să mai adaug unul ca să fie lista completă: am un simț al direcției deosebit de prost. Ca să vă dați seama, fiind născută ți crescută la țară, când am mers la liceu în oraș m-am simțit ca și când m-ai fi aruncat într-un labirint cu lego. Știam doar drumul de la locul în care mă lăsa autobuzul, până la liceu, adică vreo 50 de metri. În primele mele trei săptămâni la liceu, m-am rătăcit exact de trei ori, în trei vineri negre. Nu învățasem să îmi formez repere, așa că fraza: Bună ziua! Îmi spuneți și mie cum ajung la piață?, a ajuns ușor în top 5 elemente din vocabularul meu.
În mașină însă e mai incomod să te oprești în mijlocul intersecției pentru a întreba pe cineva încotro trebuie să o iei ca să ajungi la nunta lui vară-ta la care ai întârziat deja o oră. Timpul e prețios la fel și combustibilul și e păcat să le irosești umblând brambura.
Navigația dedicată are însă sistem GPS care este BFF-ul meu. I-am pus și nume, Debora, nume de profetesă pentru că îmi spune mereu dinainte pe unde trebuie să o iau. De ce să ai un sistem de navigație în mașină? Ce, un GPS clasic nu e bun? Ba da e bun, dacă este updatat și e tot timpul la tine, ca să nu mai vorbim de baterie. GPS-ul din navigație e cu mașina tot timpul, nu îl poți împrumuta deci e acolo mereu când ai nevoie. Plus că este updatat deci nu o să te pună să o iei prin știu eu ce câmpuri.
Nervii
În peisajul mirific și feeric de iarnă, când fulgi de zăpadă se iau voios la întrecere, are loc un fenomen extraordinar: blocarea traficului. Nici nu știu care este cea mai rea parte. Că trebuie să auzi întruna claxoane din spate de la șoferi frustrați, că îți fac în ciudă ăștia de pe cealaltă bandă care merg ca pe patinoar, sau că tocmai în dimineața aia, dar tocmai în dimineața aia în care aveai tu treaba aia super importantă de făcut, s-a decis universul să aducă șoferii "mai aproape". Comportamentul standard în astfel de situații se manifestă prin claxonare excesivă, tonul vocii ridicat, abordarea unui vocabular cel puțin colorat și dorința puternică de a ieși din acel loc cu viteza luminii. Hmmm... parcă sună cunoscut. Da... un fel de Fast and Furious wanna be.
În loc să fiu eu furioasa și rapida când traficul e blocat, mai bine mă uit la film. Navigația dedicată îmi permite să vizionez materiale video, indiferent că sunt de pe card SD, USB, telefon, sau DVD. Viteza de procesare este mare de aceea pot trece de la o scenă la alta fără să îmi dea lag. Dacă am chef pot să mă uit pe Youtube. Pot să îmi verific blogul, sau să vorbesc pe Skype cu vară-mea din Austria. Dacă am chef pot să mă joc Candy Crush sau pierd vremea pe Facebook. Practic îmi aduc casa în mașină.
Dacă vă întrebați unde puteți să vă luați și voi puiul ăsta de Transformers, pot să vă împărtășesc informația. Eu i-am ales pe cei de la Edotec.ro. Motivul pentru care am făcut asta este lesne de înțeles. Poate vă gândiți că i-am ales pentru că au o gamă variată de produse, peste 3500, prețuri bune, calitate excelentă, livrare rapidă și gratuită, garanția de un an, sau faptul că testează mereu produsele înainte. Da, i-am ales și de asta. Dar ce m-a convins a fost faptul că oamenii care se ocupa de această afacere iubesc enorm ceea ce fac. Nu sunt vorbe goale, o simplă căutare pe Google sau o privire pe rețelele lor de socializare vă vor convinge că sunt la fel de dedicați ca sistemele de navigație pe care le comercializează. De aceea îți oferă suport tehnic indiferent cu ce problemă te confrunți.
Mașina nu mai este un simplu mijloc de transport. Este o parte din acasă. De aceea ar trebui să te străduiești să faci acest spațiu cât mai prietenos posibil. Întreaga experiență la volan se schimbă odată cu instalarea unui astfel de dispozitiv. Este mai sigură și în privința apelurilor telefonice. Ai posibilitatea de a-ți importa contactele telefonice, poți răspunde la apeluri prin comanda directă de pe volan, și dacă instalezi aplicația Read it to me de pe Android, poți selecta ca notificările de pe diverse rețele să îți fie citite automat. Astfel creste și productivitatea la volan, pentru că poți face multitasking fără risc.
Poveștile mele pot continua în comentarii. Aștept să îmi spui care este una din cele mai mari temeri ale tale la volan. De asemenea, ce aplicație Android ai vrea să îți poți instala pe mașină?
Articol condus cu grijă înspre SuperBlog 2016 - Proba 11
Hm .. si nou ne lipseste asa ceva in masina. Nu avem un sistem de navigatie complet, si de fiecare data cand iesim din tara, ba mergem cu Wave-ul pana la granita, ba punem GPS-ul ori Google Maps (fapt ce consuma f mult internet si baterie!) ..o sa ma interesez de Edotec cat de curand! Merci de sfat!
RăspundețiȘtergereSistemul de navigatie devine incet incet un must have
RăspundețiȘtergereMie immi trebuie senzori de parcare. Ar fi ideal daca ar fi o aplicatie care sa te si ghideze, mai la stanga, mai in fata :))) poate si exista dar am ramas eu in urma cu stirile
RăspundețiȘtergereEu am nevoie de o mașină nouă. Mai apoi și un sistem de navigație
RăspundețiȘtergereNoi nu avem masina, dar sigur cei care au masini le este util acest articol
RăspundețiȘtergerePana sa mergem in Bulgaria am zis ca nu ne trebuie un sistem de navigatie. Ne-am ratacit intr-o noapte, era sa ajungem in Grecia, Nu stiu cum e acum, dar pe atunci indicatoarele cam lipseau la vecinii nostri. Cum am ajuns in tara ne-am cumparat unul.
RăspundețiȘtergereFoarte util este articolul si contine informatii interesante
RăspundețiȘtergereWaze este aplicatia preferata, prin el am un ajutor real de la ceilalti soferi ce-mi impart in timp real date din trafic si informatii de pe drum salvand astfel timp si bani.
RăspundețiȘtergereSi mie mi-ar trebui asa ceva! Super informatii, multumim!
RăspundețiȘtergereSi eu as vrea un sistem de navigatie la masina mea ...
RăspundețiȘtergereAs avea si eu nevoie de un sistem de navigatie.Poate asa nu ma mai ratacesc.
RăspundețiȘtergereNu sunt sofer, dar tot mor de frica cand sunt in dreapta sau pe bancheta din spate. Am multe "intamplari" ciudate legate de mici accidente cu masina si din acest motiv am o teama...
RăspundețiȘtergereUn gadget mai mult decat necesar.
RăspundețiȘtergereEu folosesc Waze la drum lung dar ar fi mai utila o navigatie pentru ca nu ar mai consuma atat de multa baterie si un produs integrat ar fi mult mai interesant
RăspundețiȘtergere